Ile warte jest pozycjonowanie

Każdy kto zetknął się z problematyką pozycjonowania, z punktu widzenia klienta, wie, że bardzo trudno jest wycenić potencjalne korzyści jakie mogą płynąć z działań pozycjonerskich. Dodatkowo na rynku znajduje się wiele podmiotów, które za potencjalnie te same działania oferują diametralnie różne ceny. Jak zatem określić ile warte jest pozycjonowanie?

Odpowiadając na powyższe pytanie należy przede wszystkim ocenić korzyści jakie chcemy osiągnąć. Jeśli prowadzimy sklep internetowy to oczywiście będziemy żywo zainteresowani tym aby nasz sklep czy witrynę odwiedzało jak najwięcej osób. Im większa bowiem liczba odwiedzających tym większa szansa na powiększenie potencjalnych przychodów oraz zysków. Z drugiej strony, jeśli zlecimy komuś pozycjonowanie naszej witryny, uzyskamy koszt, który będzie musiał się zbilansować w naszych zwiększonych zyskach.

Aby ominąć pułapkę zwiększonych kosztów wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na oferty firm, które oferują niskie koszty pozycjonowania. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to zasadne jednakże, że powodu powiedzmy dosyć niskiej poprzeczki, wiele firm zwodzi klientów i nigdy nie osiąga obiecanych rezultatów. Szeroko bowiem stosowana jest technika, która wabi klientów niskimi kosztami za niskie wyniki w wyszukiwarkach np. pozycja powyżej pierwszej 20, obiecując tym samym, że w okresie następnych kilku miesięcy strona będzie konsekwentnie pozycjonowana do wyższych pozycji. Klient płaci oczywiście takiej firmie z nadzieją, że za jakiś czas zobaczy efekty, która będą w stanie wygenerować w jego witrynie więcej ruchu, a niestety nigdy to nie następuje.

Z tego punktu widzenia klient nie traci jedynie pieniędzy lecz również czas, który można by wykorzystać na rozwój sklepu czy witryny.

Bardzo często właściciele podejmują własne działania zmierzające do zwiększenia konkurencyjności swojej witryny i polepszenia swoich wyników w SERPach. Niestety ta dziedzina biznesu jest dosyć specyficzna i wymaga dosyć dużej wiedzy, umiejętności, a przede wszystkim rozwagi oraz cierpliwości. Niestety w czasie całego procesu popełniają duże błędy, które skutkują czasami nawet wypadnięciem ich witryn z indeksów wyszukiwarek takich jak Google czy Yahoo.

Comments (0)

› No comments yet.

Pingbacks (0)

› No pingbacks yet.